gebang subuh


tahun baru hijrah

kawan aku marah betul bila tahun baru di palestin disambut dengan letupan bom dari israel.. marahnya berlanjut dari yahudi ke amerika yg menghalalkan.. tapi arab yg haramkan pun tak gi palestin.. kata kawan aku tuh satu dunia kutuk israel dan amerika tapi sorg pun tak sanggup pi mati di palestin..

aku cuma berkata2 dalam hati..


tahun baru masihi

kawan aku kata tahun lepas kita buka tahun baru dgn kes video skodeng soi lek, tahun nih pulak kisah private wild party.. ada selebriti tv, ada artis, dan ramai budak2 remaja.. advance dah org malaysia.. agak2nya apa pulak program tahun depan..

aku tak terkata apa..


pasport palsu dan pendatang haram

kawan aku bagitau imigresen salahkan muka pendatang haram indo, india dan china susah nak bezakan dgn muka org malaysia yg 'truly asia' psal tuh senang masuk pkai passport palsu.. kawan aku cadang kat pintu masuk tuh interview laa sket kalo tak pandai cakap melayu maknanya bukanlah org malaysia.. tapi yg bingungnya ada india dan cina malaysia nih pun tatau cakap melayu.. nih nak salahkan sapa pulak?

aku nak kata apa lagi..

About this entry

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008