nota pendek buat bakal pengundi pru13






aku tau. aku tau korang takkan setuju. aku tau korang takkan setuju dengan pendapat aku ni.. tapi aku nak sebut jugak sebab ramai yang tanya, jadi aku terrpaksa jawablah.. 

aku tahu jauh-jauh hari sebelum nafiri pilihanraya dibunyikan, semua orang dah siap-siap kempen dan bagitau bahawa pilihanraya kali ni bukan pasal nak pilih calon mana yang bagus nak memimpin tapi pasal nak pilih parti mana yang patut diberi kepercayaan memimpin.

pada aku, orang pilih parti sama nih macam orang mlm, dia tak peduli barang dia betul-betul kualiti elok ke tidak, dia tak peduli barang orang lain lebih murah atau tidak, dia tetap kata barang dia yang paling bagus dan harga paling cantik.. dia 'closing' pakai jenama.. tolak semua barang mlm lain, kalau orang tunjuk bukti barang mlm lain pun dia akan cari-cari fakta dan auta untuk menangkan barang dia.. 

biasanya orang mlm bukan promosi sebab nak yang terbaik untuk pelanggan tetapi sebab ada untung kat dia.. kalau promosi barang orang lain dia tak dapat apa-apa.. yang tak jadi ahli pun tolong promosi sama sebab berharap dapat 'tumpang tui' keuntungan kawan yang barangan dipromosikannya.. 

dan aku tetap kata kalau nak pilih tuh elok korang tengok-tengok dan kaji-kaji calon yang bertanding tu, tak kira parti mana atau dari puak mana.. elok kenal betul sebelum pilih, kalau dulu tak kenal masa kempen nih kena kenal..

jangan terima bulat-bulat apa kata orang.. ambil kesempatan untuk jumpa calon-calon yang bertanding dan nilai sendiri peribadi, akhlak, buah fikiran dan wawasan calon tu.. pilih wakil rakyat yang terbaik buat kita.. jangan pilih wakil parti..

sebab bagi aku kalau kita dapat pilih pemimpin yang baik, dan insya-Allah soleh, maka tak kira dalam parti mana pun dia, dia akan tetap baik dan menunjukkan sikap yang baik sama ada sebagai pemerintah ataupun pembangkang..

jadi bila kita ada gabungan pemerintah dan pembangkang dari golongan orang baik-baik, maka insya-Allah semuanya akan baik.. pendapat aku laa..  ;)

moga Tuhan beri petunjuk kepada kita semua.. amin..

selamat memilih..

Read On 10 ulasan
 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008