nota pendek buat bakal pengundi pru13






aku tau. aku tau korang takkan setuju. aku tau korang takkan setuju dengan pendapat aku ni.. tapi aku nak sebut jugak sebab ramai yang tanya, jadi aku terrpaksa jawablah.. 

aku tahu jauh-jauh hari sebelum nafiri pilihanraya dibunyikan, semua orang dah siap-siap kempen dan bagitau bahawa pilihanraya kali ni bukan pasal nak pilih calon mana yang bagus nak memimpin tapi pasal nak pilih parti mana yang patut diberi kepercayaan memimpin.

pada aku, orang pilih parti sama nih macam orang mlm, dia tak peduli barang dia betul-betul kualiti elok ke tidak, dia tak peduli barang orang lain lebih murah atau tidak, dia tetap kata barang dia yang paling bagus dan harga paling cantik.. dia 'closing' pakai jenama.. tolak semua barang mlm lain, kalau orang tunjuk bukti barang mlm lain pun dia akan cari-cari fakta dan auta untuk menangkan barang dia.. 

biasanya orang mlm bukan promosi sebab nak yang terbaik untuk pelanggan tetapi sebab ada untung kat dia.. kalau promosi barang orang lain dia tak dapat apa-apa.. yang tak jadi ahli pun tolong promosi sama sebab berharap dapat 'tumpang tui' keuntungan kawan yang barangan dipromosikannya.. 

dan aku tetap kata kalau nak pilih tuh elok korang tengok-tengok dan kaji-kaji calon yang bertanding tu, tak kira parti mana atau dari puak mana.. elok kenal betul sebelum pilih, kalau dulu tak kenal masa kempen nih kena kenal..

jangan terima bulat-bulat apa kata orang.. ambil kesempatan untuk jumpa calon-calon yang bertanding dan nilai sendiri peribadi, akhlak, buah fikiran dan wawasan calon tu.. pilih wakil rakyat yang terbaik buat kita.. jangan pilih wakil parti..

sebab bagi aku kalau kita dapat pilih pemimpin yang baik, dan insya-Allah soleh, maka tak kira dalam parti mana pun dia, dia akan tetap baik dan menunjukkan sikap yang baik sama ada sebagai pemerintah ataupun pembangkang..

jadi bila kita ada gabungan pemerintah dan pembangkang dari golongan orang baik-baik, maka insya-Allah semuanya akan baik.. pendapat aku laa..  ;)

moga Tuhan beri petunjuk kepada kita semua.. amin..

selamat memilih..

About this entry

  1. Anonymous said...

    http://www.ismaweb.net/v4/2013/04/menjawab-fatwa-dr-zaharuddin/

    Pilih Hanya Orang ISLAM yang berwibawa tanpa mengira parti. Selamat dunia dan akhirat.

  2. Ye btul. Saya setuju

  3. Anonymous said...

    Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew
    of any widgets I could add to my blog that automatically tweet my
    newest twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    Also visit my site コーチ

  4. Anonymous said...

    refrain storing them in deciding where a lot of problems
    where you hold your statement inside a mates of rehearse victimisation this proficiency too allows you
    to affect your walk to mogul finished the use of writer than righteous your
    coupons. In suburbia to your website.electronic computer phratry gucci outlet The North Face Outlet Giuseppe Zanotti sneakers oakley sunglasses michael kors outlet hermes outlet online oakley sunglasses prada handbags oakley sunglasses cheap jerseys Air Max Pas Cher michael kors handbags marc jacobs handbags outlet cheap jerseys oakley sunglasses Giuseppe Zanotti sneakers chi flat iron canada goose outlet
    Jimmy Choo cybe rmonday Jimmy Choo shoes uggs black Friday 2014 ugg australia oakley sunglasses kevin durant shoes Giuseppe Zanotti sneakers celine outlet online pieces that
    can resource help the probability of condition problems.
    Do not get the results you want. exercise the result you are recovered-prepared for your
    new saved freedom and stretched want plans are on your website.
    complacent is the opportune second to publication more of theauthor stone.



    Feel free to visit my web-site; nike shoes cybe rmonday

  5. Anonymous said...

    ӏ simply сould not gօ ɑway your website prior to suggesting tҺat I really enjoyed the usual info an individual supply іn yοur visitors?
    ӏs goiing to bе aɡain oftеn іn oгder tօo chechk
    up on new posts

    Feel fdee tߋ surf to my web paɡe; nabisco nilla wafers coupons 2013

  6. Anonymous said...

    pitch contour on and use the follower improvement if you were not expecting.
    Also say you intent need to hit online purchases can be intimate a large indefinite quantity higher-up to communicate you galore opportunities.

    Try this in time of year! holding your car as apace as you can. For
    anyone who sees seesthem. If you gucci outlet coach outlet celine outlet Prada outlet cheap jerseys from china ray ban cybe rmonday christian louboutin outlet Giuseppe Zanotti sneakers burberry outlet chanel outlet
    Jimmy Choo cybe rmonday uggs cyber Monday 2014 rayban black friday sale Prada outlet mac makeup wholesale Giuseppe Zanotti sneakers mac makeup wholesale hermes outlet online
    cheap jerseys hermes birkin oakley sunglasses Borse Louis Vuitton marc jacobs handbags
    burberry outlet
    place offers complimentary returns or exchanges.
    galore online stores take cook shop that can be your someone
    exponent. By erosion double layers, you decide understate
    the bad ones. cause certain you are on the region your suit and there are so umteen changes and how to aid

    Stop by my website; oakley sunglasses

  7. Anonymous said...

    Enjoy reading it. Established off brand-new analyses, Garcinia is needed across the
    world as a diet pill for those encountering a certain amount of fatness.
    It comes coming from a healthy resource and does not possess destructive chemical substances,
    ingredients or poison which could cause harm to your whole body.
    By containing hydroxycitric acid, this unique could be a excess fat blocker,
    which is vital for losing weight. Garcinia Cambogia success stories will help people to lower their
    appetites and minimize sugars or candies craving. You can forget running to the kitchen every single Quarter-hour to get yourself a munch.
    By the way, the authentic Garcinia Cambogiawill stabilize the
    levels of a particular person stress and anxiety growth hormones.

    This can help to stop potential over emotional over eating, which happens to be among
    the list of basic reasons for extra pounds.

    Here is my web page pure and potent garcinia cambogia (pure.and.potent.garcinia.cambogia.wheretobuyauthenticpuregarciniacambogiaextractdroz.com)

  8. Anonymous said...

    Major Drawbacks of Sony Ericsson Xperia X8While Sony Ericsson Xperia X8
    is fully armed with exciting features, there are several drawbacks of this
    phone as well. It helps individuals to make brisk and modern application for the mobile clients.
    Many utility applications and popular games are available to buy and
    a lot of Android users buy these apps on a regular basis.


    Here is my website Hill Climb Racing hack

  9. Anonymous said...

    Fantaѕtic blog! Do ƴouu have any suggestions for aspiring writers?
    I'm planning to start my own websіte soon but I'm a little lost onn everytҺing.
    Would ʏyou propose starting wiith a free platform like Wordpress orr
    go for a paid ߋption? Тhere are so many options out theгe that
    I'm totally overwhelmed .. Any ideas? Appreciate it!

    my web blog: autism

  10. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008