kebebasan beragama bukan bebas beragama


Topik: bukan sekadar isu biasa..

100blackroses wrote:

from non-muslim .what do they think?
here's some i quote:

"i don't understand what's the big deal about why muslims are complaining about the people of my religion trying to convert muslims into christians. i thought berdakwah ni adalah bebas bagi setiap agama, but why orang kristian tak boleh nak berdakwah dengan orang islam, but muslims can berdakwah untuk orang kristian. everythime news macam ni masuk internet, muslims macam freaked out. it's like macam kami orang kristian ni nak buat invasion or something.

i thought malaysia ni negara yang bebas beragama, tapi i still don't understand why kami kristian tak boleh berdakwah kepada you all muslims.."

-xpenah lari dari dosa tp xkan skali2 menyerah agamaku utk dunia-


kaum kafirun yg datang menumpang di tanah melayu nih suka buat kenyataan syok sendiri.. tanah melayu nih bukan bebas beragama.. agama tanah melayu ialah agama Islam.. kita hanya beri kebebasan untuk beragama.. kita bagi dia kebebasan utk tetap dlm agama sesat dia, tapi bukan kita kata sukahatilah nak agama apa.. tak boleh.. sebab tuh hanya Islam yg boleh berdakwah.. diorg tak boleh sebab agama tanah melayu bukan agama bebas..

kita org melayu nih keturunan bijak pandai.. kita tahu beza antara hak dan batil.. sebab tuh bila Islam sampai, kita terus sambut, sebab kita kenal akan kebenaran.. bukan main ikut2..

maka bila org agama sesat nak berdakyah suh ikut agama dia kita tak bagi.. sebab kita mempertahankan kebenaran.. takkan kita nak biar org sesat nak menyesatkan org melayu.. buat apa buat keje bodoh.. keje bodoh kita kena halang.. itu tanggungjawab.. org sesat memang takder rasa tanggungjawab.. dia nak org sesat sama macam dia..

kita bukan 'terkejut beruk' (freaked out) bila dengar citer murtad nih keluar.. tapi kita marah sebab mak bapak org baik2, keturunan bijak pandai, pastuh pi jadi bodoh ikut org sesat.. itu kita marah.. namanya menghina kebenaran.. bila menghina kebenaran itu bodoh sebodohnya manusia..

mari kita buat andaian.. kita kata taik tuh takleh makan, datang org sesat yakinkan saudara kita bahawa taik tuh boleh makan.. pastuh sedara kita lak ntah camna leh sesat gak makan taik.. kalau mmg org sesat dia tak peduli.. gasak ko lah makan taik.. janji aku tak makan.. tapi kita nih org tahu.. ada ilmu.. jadi tanggungjawab kita kena halang.. kena buat segala yg kita boleh supaya saudara kita tak terus makan taik.. sebab kita tak sanggup biarkan dia membodohkan diri dia ikut org sesat makan taik.. tak tidur malam kita dibuatnya.. sebab kita tahu benar dan yakin bahawa itu tanggungjawab kita..

sebagai org melayu yang berasal dari keturunan bijak pandai.. kita kena sentiasa bersedia menghadapi serangan org2 sesat nih.. kena tingkatkan ilmu tiap hari.. tambah walaupun sedikit.. sedikit tapi berterusan.. paham satu hari satu hadis contohnya.. paham ayat quran satu hari satu baris.. kena berterusan untuk kentalkan iman.. istiqamah..

kita nih makin hari makin ditekan.. sebab kita kesiankan org2 sesat nih.. kita relakan dia bermaharajalela.. makin lama kita kita dikelilingi oleh kesesatan.. sebab tuh kita kena berpisah dari mereka.. kita kena berbeza.. baik dari segi mentaliti, perlakuan, percakapan dan imej.. bila kita dah berbeza baru kita insaf perbezaan tuh.. selagi kita pun sama mcm org sesat nih, termasuklah secara zahir, maka kita pun dah tak terperasan yg mana sesat dan yg mana yg betul.. silap2 generasi bawah kita ingat yg sesat tuh yg betul..

ada satu anjuran dari sahabat aku, marilah kita membezakan diri kita dari golongan kafirun yang sesat dan menyesatkan.. kita bina dan mantapkan jaringan dalam golongan kita.. kita pisahkan mereka dari kita.. bentuk perpaduan yg diiming2kan selama nih mengarah agar kita pulak yg ikut para kafirun nih.. walhal sepatutnya kafirun nih yg ikut cara kita..

kita bina sesuatu yang mmg dari kita dan untuk kita.. tolak sistem ekonomi diorg.. pulaukan aktiviti2 sesat mereka.. ini jihad kita..

About this entry

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008