sembang pagi


bpr naik gaji

kawan aku kata dia baca surat pembaca kat berita harian tulis org bpr naik gaji RM68-RM98 saja, tak berbaloi banding kena keluar duit belanja rakan dan saksi yg sekitar 10-20 org per kes.. patutlaa kit siang kata ada org bpr pun br jugak.. nih sama laa kes keje polis, keje jaga, keje bank, dan segala aneka keje yg berkaitan dengan duit.. yg cukup nak bagi gaji diorg nih berapa?

aku tanya gaji diorg sekarang berapa? keje lain gaji baper?


dania danielle tangguh PLKN

penat dengar kawan aku merungut katanya, dua hari kelmarin dania, hari ini aliff pun bagi sebab yg sama, takut kalau ikut PLKN kontrak batal dan karier budak2 belasan tahun ini hancur.. andaikata semalam malaysia bernasib sama dengan palestin, agaknya apa keutamaan kita sebagai warga muda negara? ironinya, di tahun2 awal PLKN, ada anak org miskin kena tangkap tak datang PLKN sebab kena cari duit tolong keluarga..

aku kata mungkin benar org miskin tidak tahu hak, protokol dan prosedur..


tambang bas naik 30%

mengeluh kawan aku kata persatuan pemandu bas sekolah nak naikkan tambang dalam RM9 kalau diesel tak turun jadi RM 1.. mentang2 kementerian kata tak payah bayar pibg awal tahun.. bukan tak payah langsung, cuma tak payah awal tahun..

aku bisik harga barang pun tak berapa turun jugak..

About this entry

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008