seed of hatred..

"sampai bila pun org melayu takkan boleh bersatu kalau kita terus macam nih.."

"terlalu banyak benci?"

"kenapa org boikot israel? kenapa boikot barang2 kafir? kenapa semua nih biasanya sekerat jalan jer? kenapa dah boikot ekonomi pun, kita tak juga terangkat2?"

"sebab org kita ada hasad dengki?"

"hasad dengki nih punca dari benci yg dok ada dalam diri kita"

"kita boikot israel sebab kita benci israel bukan pasal kita sayang dengan palestin. kita bukan peduli pun psal palestin tuh tapi kita sokong palestin sebab kita benci israel.. sebab tuh kita tak konsisten.."

"bila kita pandang gambar anak2 palestin, kita bukan sayu pilu rasa nak gie palestin amik budak tuh tapi kita lebih marah rasa nak gie palestin tembak yahudi.."

"agaknya kita merdeka dulu psal kita nak sangat bebas atau psal kita marah bila tau british tipu kita?"

"sama cam kita bagi nasihat dan pendapat, kebanyakannya bukan sebab kita nak betulkan atau mencari benar, tapi kita bercakap sebab kita marah dan sakit hati.."

"kita pertahan pendapat kita bukan sebab kita tahu ianya benar tapi sebab kita geram dan menyampah pada org yg bercakap.."

"kita tak beli barang melayu bukan psal harga atau kualiti tapi sebab kita benci pada bangsa kita sendiri, kita marah pada diri kita sendiri.. bangsa lain boleh tipu org melayu tapi kita berdendam bila melayu tipu kita.. dendam kat sapa? marah kat sapa? impak kat sapa?"

"cuba fikirkan kenapa kita buat apa yg kita buat sekarang?"

About this entry

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008