Politically sexist?



"Apa yang mengejutkan saya adalah apabila pegawai JKM mentah-mentah menolak borang tersebut dengan mengatakan beliau akan reject borang itu kerana tanda tangan Yang Berhormat pembangkang tidak sah."

Pendedahan Fuziah Salleh, ahli parlimen Kuantan, tentang aduan dari individu yang mempunyai anak kurang upaya yang memohon bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat namun ditolak kerana mendapat pengesahan daripadanya.. (Suara Keadilan. Bil. 171 / 3-10 Mac 2009)


"Adakah ini tidak terlibat halal dan haram?"

Soal Siti Zailah Mohd Yusoff, ahli parlimen Rantau Panjang, kepada kerajaan berhubung tiada satu akta yang dibentangkan dalam Dewan Rakyat yang membawa tentang halal dari sudut hiburan memandangkan ramai artis islam berpakaian menjolok mata. (Harakah. Bil. 1421 / 9-12 Mac 2009)

"Kalau dia masuk Barisan Nasional kita pasti masukkan dia dalam Majlis Fatwa Kebangsaan."

Respon Ahmad Zahid Hamidi, Menteri Di JPM, merujuk kepada Taib Azamudden Md Taib, parlimen Baling, ketika diminta penjelasan dalam sessi penggulungan mengenai cadangan agar kaum wanita diberi tempat dalam Jawatankuasa Fatwa Kebangsaan. (Harakah. Bil. 1421 / 9-12 Mac 2009)

About this entry

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008