menyusur denai keturunan..


secara kita sedar atau tak sedar, kita nih byk ikut apa yg mak bapak kita buat.. sebab tuh kita nih patutnya selalu visit org tua sebab dengan kenal dan paham apa dan kenapa diorg buat dan react terhadap sesuatu membuatkan kita paham akan diri kita sendiri.. hanya setelah paham baru kita boleh berubah..

perangai bapak aku yg paling mak aku tak berkenan, suka tinggal spender kat tangga lepas balik solat jumat.. aku pun terikut2 sama.. sampai umah aku consult dgn mak aku camna nak buat.. now takder laa.. dah duk sorg spender tinggal merata kena kutip sendiri.. haha! now i understand why mak + org umah aku tak suka..

atuk aku pula kalo ada terkehel hati dgn nenek aku, dia tak bagi can nenek aku buat semua keje umah.. semua dia buat sendiri.. buat kopi, masak, cuci pinggan, basuh baju, sidai baju.. dia kata padan muka nenek ko tak dapat pahala hari nih.. aku sengeh jer.. apa taknya aku yg 'ter'dapat pahala tuh.. heheh

dah dekat raya nih rindu lak kat diorg.. baru aku rasa camna org raya sengsorg takder sanak sedara..

About this entry

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008