mdc inbox: Minta nasihat

emel 7:
Minta nasihat
R*M*
08hb Mac 2005, 12:31:51 tghari

############ Mesej asal #############

Assalamu'alaikum w.b.t,
En.usop,
Saya pemerhati dari jauh sembang2 MDC ingin minta pendapat dan nasihat peribadi En.usop...berkenaan masalah poligami.
Dah banyak yang saya baca dan ikuti....emosi seorang perempuan, takut suaminya kawin lain.

a) Apa nasihat En.usop jika sekiranya seorang suami yang sanggup untuk poligami dan memikul tanggungjawab berkenaan telah memberitahu isterinya yang dia nak kawin lain tapi isterinya tak setuju? Adakah dia patut teruskan atau lupakan hasratnya?

b) Apa nasihat En.usop untuk perempuan yang sanggup bermadu untuk menghadapi situasi di a) ?


Pandangan dan pendapat En.usop amat saya hargai dan mudah2an kebahagiaan dan keberkatan sentiasa bersama En.usop dan keluarga.

Wassalam.

############ Mesej asal #############

rimm.. aku takleh nak suggest apa yg baik dan apa yg tak baik utk ko.. lebih2 lagi aku tak kenal ko dan suami ko.. so aku takleh judge secara general..

a) tapi aku buleh jawab kalo aku dlm posisi suami ko.. kalo aku rasa mmg ada keperluan utk berpoligami.. dan poligami itu akan menambahkan rasa kasih dan cinta pada semua isteriku.. maka aku akan teruskan.. kalo lebih byk keburukan dan tidak menambah kyusu' dlm ibadah.. aku tak teruskan..

b) nasiat aku.. mula2 kena ada cooling off period.. kena ambil masa utk adjustment.. dun put too much pressure.. gie holiday atau bersama anak2..

insya-Allah.. yang terbaik buat ko sekeluarga.. maaf lambat jawab.. baru beajar buka PM.. org tua lambat pickup..

############ Mesej asal #############

En.Usop.. T.kasih atas nasihat yang agak melegakan hati ni...
Cuma nak tanya sikit lagi...
Mcmana kita nak tau ada keperluan untuk suami berpoligami ?

p/s: Lambat tak apa, asalkan ada...

############ Mesej asal #############

cuba ko buka topik tuh kat SKR.. tanya "macammana nak tau ada keperluan utk suami berpoligami?".. nanti leh kita bincang sama2.. bagus topik tuh..

############ Mesej asal #############

saya ni segan la nak buka topik kat SKR tuh...
mungkin En.Usop boleh tolong buka kan ...
Anyway tq banyak2...

############ Mesej asal #############

rimm..
ko dah dapat belum jawapan ko dlm topik yg aku buka tuh.. cuba tolong terangkan kat aku.. biar aku lead yg lain menuju jawapan ko..

############ Mesej asal #############

Sorry la...tak sempat nak baca ...posting bercambah2 je...BZ laa kena outstation seminggu...anyway tq very much sebab lead this topic.....

Secara kasar ..saya dapat sedikit jawapan tapi tak jelas... ada kala emosi yg lebih ...tak apa carry on.. jumpa lg minggu depan.
Wassalam..

About this entry

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008