bankers melayu

emm.. baru tadi bini aku berbulu dgn satu minah kerek kat maybank finance.. macam tak puas hati bila bini aku submit payslip yg tak kena tax, tapi dia tau lak bini aku share dlm company tuh.. dia dok korek juga nak tau mana aku sorok semua income kitorg.. yg paling best sekali dia tak consider langsung financial statement aku sebab aku keje abroad.. aku pun heran.. adakah org melayu secara professional tak layak keje abroad? bukan aku nak mintak duit dia.. aku nak pinjam.. dia buat untung dgn apa yg aku pinjam.. bukankah begitu teori ekonomi?

yg paling bini aku bengang ialah officer melayu memperlecehkan org melayu sendiri.. kalo bangsa lain serba serbi kurang pun boleh consider.. double standard dalam diri org melayu sendiri.. tak paham aku.. mempersusahkan perkara yang mudah.. sekarang aku dah instruct agen aku ambil semua docs dan stop deal dgn branch tuh.. aku tak rugi apa2..

tapi aku dah biasa tengok benda nih.. org melayu bila ada kedudukan dia akan cuba memperlecehkan kedudukan org melayu lain yg dia rasa dia akan tersaing.. pelik betul spesis melayu yg penuh dengki nih masih wujud.. dengki dgn cara menaikkan diri sendiri supaya lebih kuat bersaing aku suka tapi dgn cara menjatuhkan melayu lain supaya stay sama par dgn dia.. aku rasa dia bebal binti bahalol.. melayu macam nih yg patut kena cantas..

About this entry

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008