Semoga panjang umur dan murah rezeki!

bukankah maut dan rezeki itu sudah tetap??

Tuhan dah sebut suh kita cari rezeki dengan berbagai2 cara, bila dah dapat cara rezeki datang berlimpah kita kena tetap.. dan tetaplah dgn rezekimu.. soalnya kalo kita tak teruskan, rezeki kita tetap ada cuma beza wujud.. mungkin kita dok harap rezeki duit, tapi Tuhan bagi rezeki sihat dan tenang hati, etc..

bila maksud murah rezeki, maknanya wujud rezeki kita tuh sama seperti yang kita harapkan.. sebab tuh kena hati2 dengan apa yg kita doa.. tak guna duit bertimbun2 tapi hati tak tenang.. so rezeki yg macammana yg kita nak?

bila maksud panjang umur, maknanya hidup kita akan sentiasa bererti buat diri kita. bukan kita mintak umur panjang tak mati2.. apa guna hidup lama kalau hidup sengsara.. sesungguhnya hukuman yang paling berat adalah tak mati.. sebab tuh dalam neraka kita tak mati2.. hantuk kepala sampai pecah, pastuh baik balik, kita hantuk lagi.. potong lidah, sakit bukan kepalang, tumbuh lagi, kita potong lagi.. sama gak siksa kubur, kena rejam berela2 ke dalam bumi, malaikat cungkil balik, rejam lagi.. kalau mati, selesai..

mungkin sebab tuh agaknya kita mintak hidup di dunia, supaya kita mati.. kalo dalam syurga atau neraka, tak mati2..

fitrah manusia sentiasa tak cukup.. sebab tuh Tuhan suh kita syukur.. selagi kita tak syukur umur kita pendek dan rezeki kita mahal..

About this entry

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008