Demokrasi terpimpin?

dua hari lepas aku bersembang lagi dgn satu lagi mak janda psal demokrasi dlm rumahtangga.. dia kata demokrasi lebih baik dari autokratik.. aku kata bullshit.. demokrasi yg byk menghancurkan rumahtangga.. bila demokrasi berlaku maka kekuasaan yg seharusnya berada ditangan lelaki terpindah milik.. bagaimana lelaki nak menjalankan tanggungjawabnya tanpa kuasa?

byk org pompuan kata dia ikut jer cakap suami tapi lebih byk yg pembohong.. bila suami nak buat sesuatu dia argue.. bla bla.. keluarlah zaman moden.. hak wanita.. tanggungjawab bersama.. badabing badabung.. sampai laki tuh ikut jerlaa.. malas nak sakitkan kepala otak.. tapi kalo muncul masalah siapa yg akan dipersalahkan? "awak suami, awaklah kena tanggungjawab".. "patutnya awak buat bukan saya".. itu tipikal arguement..

so utk lelaki.. jadi lelaki.. be a man.. get back to your throne.. sudah sampai masanya kita tidak terbuai dan terhalang dgn rumahtangga sehingga kita tidak dapat melakukan tanggungjawab pada diri kita dan masyarakat.. sayang isteri tinggal2kan, sayang anak tangan2kan.. kita kena tahu bila kena kata tidak dan bila kena bersetuju.. kita yg setkan hala tuju dan kita kena pimpin mereka..

About this entry

  1. Telah dipercaya lebih dari 50.000+ klien seperti perusahaan, brand/merk, bisnis, public figure maupun personal. Ayo tingkatkan popularitas dan kepercayaan audience kepada anda di media sosial bersama kami!
    dewafollowers.com

 

About me | Author Contact | Powered By Blogspot | © Copyright  2008